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#1 20-07-2007 15:44:02

mav
Membre du forum
Date d'inscription: 12-06-2006
Messages: 99

Raytheon: une vraie mine

http://www.raytheon.com

Un exemple http://www.raytheon.com/products/stellent/groups/public/documents/image/cms04_022233.jpg dans un seul avion, vous avez deux caractéristiques que l'on retrouve sur deux avions liés au 9/11
- le "pod" du wtc
- l'excroissance sur le dessus comme le E-4B vu au-dessus du pentagone

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#2 20-07-2007 16:11:33

yak
Invité

Re: Raytheon: une vraie mine

A part cela le site auquel t'amène le lien que tu as mis me fait arrrrrrrrrrrkkk..

On dirait un supermarché de l'armement. C'est dégoutoire.

Voilà, nous on fabrique cela, ça pénetre dans le béton d'un immeuble, ça déclenche le feu de l'enfer... purée la misère humaine.

 

#3 20-07-2007 16:20:36

z3383z
Membre Actif Asso
Lieu: Toulouse
Date d'inscription: 15-05-2007
Messages: 921

Re: Raytheon: une vraie mine

Oui, puis y'a un chemtrail dans le fond..Décidemment ils sont partout ! smile


"et vous vous êtes basé uniquement sur des articles de presse? Ca n'est pas sérieux." -Hervé Claude a Andreas Von Bulow-

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#4 20-07-2007 23:28:45

mav
Membre du forum
Date d'inscription: 12-06-2006
Messages: 99

Re: Raytheon: une vraie mine

et on niveau humour il font fort car je ne sais pas si vous connaissez le nom du fabricant de l'appareil qu'ils ont choisi pour leur démonstration technologique: BOMBARDIER
C'est un avion très courant sur les lignes intérieures (ce sont des CRJ)

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#5 08-09-2008 10:18:14

charmord
Membre du forum
Lieu: Brussels DC
Date d'inscription: 05-12-2006
Messages: 8296

Re: Raytheon: une vraie mine

Topic à relancer. Lire le premier post mais aussi ceci :

http://www.historycommons.org/entity.js … y=raytheon

A propos de la possibilité de prendre les commandes d'avions de ligne :

October 2, 2001: Remote Controlled Passenger Airplane Flew Before 9/11, Despite Claims to the Contrary
A Raytheon 727 lands in New Mexico in August, 2001. [Source: Associated Press]It is reported that the US company Raytheon landed a 727 six times in a military base in New Mexico without any pilots on board. This was done to test equipment making future hijackings more difficult, by allowing ground control to take over the flying of a hijacked plane. [Associated Press, 10/2/2001; Der Spiegel (Hamburg), 10/28/2001] Several Raytheon employees with possible ties to this remote control technology program appear to have been on the hijacked 9/11 flights (see September 25, 2001). Earlier in the year, a specially designed Global Hawk plane flew from the US to Australia without pilot or passengers. [Independent Television News, 4/24/2001] However, most media reports after 9/11 suggest such technology is currently impossible. For instance, the Observer quotes an expert who says that "the technology is pretty much there" but still untried. [Observer, 9/16/2001] An aviation-security expert at Jane's Defence Weekly says this type of technology belongs "in the realms of science fiction." [Financial Times, 9/18/2001; Economist, 9/20/2001] Even President Bush appears to deny the technology currently exists. He gives a speech after 9/11 in which he mentions that the government would give grants to research "new technology, probably far in the future, allowing air traffic controllers to land distressed planes by remote control." [New York Times, 9/28/2001]

Résumé : contrairement à un argument des debunkers, la prise de commande à distances d'avions Boeing 727 a bien été expérimentée à plusieurs reprises avant le 911.

C'est la société Raytheon qui s'est occupée de ces vols assistés et assez curieusement plusieurs employés de Raytheon figurent parmi les passagers des avions répertorisés comme victimes.

A creuser cela également. Certains l'ont fait :

http://covertoperations.blogspot.com/20 … every.html

Flight 11:
Peter Gay was Raytheon's Vice President of Operations for Electronic Systems and had been on special assignment to a company office in El Segundo, Calif.

This division is one of two divisions making the Global Hawk.

Kenneth Waldie was a senior quality control engineer for Raytheon's electronic systems.

David Kovalcin was a senior mechanical engineer for Raytheon's electronic systems.

Flight 175:
Herbert Homer was a corporate executive working with the Department of Defense.

And for some very strange reasons he was listed for several days as having died in the while working in the Pentagon.

Flight 77:
Stanley Hall was director of program management for Raytheon Electronics Warfare. One Raytheon colleague calls him "our dean of electronic warfare."

Charles S. Falkenberg: He worked on "EOS Webster" a mapping system which provides Landsat Images, which are part of the mapping system for the Global Hawk technology.

Raytheon is working on Global Hawk piloltless aircraft program.

Il faudrait investiguer sur les activités de cette société. Voir dans l'orgnigramme magique de Rag si cela ne nous mène pas à quelques liens intéressants. Eventuellement à lier avec les recherches sur Dov Zakheim.

A+


La manière la plus sûre de corrompre une jeunesse est de l'instruire a tenir en plus haute estime ceux qui pensent de même que ceux qui pensent différemment."

Friedrich Nietzsche

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#6 08-09-2008 12:59:48

Sky
Membre du forum
Date d'inscription: 23-01-2008
Messages: 1689

Re: Raytheon: une vraie mine

charmord a écrit:

Topic à relancer. Lire le premier post mais aussi ceci :

http://www.historycommons.org/entity.js … y=raytheon

A propos de la possibilité de prendre les commandes d'avions de ligne :

October 2, 2001: Remote Controlled Passenger Airplane Flew Before 9/11, Despite Claims to the Contrary
A Raytheon 727 lands in New Mexico in August, 2001. [Source: Associated Press]It is reported that the US company Raytheon landed a 727 six times in a military base in New Mexico without any pilots on board. This was done to test equipment making future hijackings more difficult, by allowing ground control to take over the flying of a hijacked plane. [Associated Press, 10/2/2001; Der Spiegel (Hamburg), 10/28/2001] Several Raytheon employees with possible ties to this remote control technology program appear to have been on the hijacked 9/11 flights (see September 25, 2001). Earlier in the year, a specially designed Global Hawk plane flew from the US to Australia without pilot or passengers. [Independent Television News, 4/24/2001] However, most media reports after 9/11 suggest such technology is currently impossible. For instance, the Observer quotes an expert who says that "the technology is pretty much there" but still untried. [Observer, 9/16/2001] An aviation-security expert at Jane's Defence Weekly says this type of technology belongs "in the realms of science fiction." [Financial Times, 9/18/2001; Economist, 9/20/2001] Even President Bush appears to deny the technology currently exists. He gives a speech after 9/11 in which he mentions that the government would give grants to research "new technology, probably far in the future, allowing air traffic controllers to land distressed planes by remote control." [New York Times, 9/28/2001]

Résumé : contrairement à un argument des debunkers, la prise de commande à distances d'avions Boeing 727 a bien été expérimentée à plusieurs reprises avant le 911.

C'est la société Raytheon qui s'est occupée de ces vols assistés et assez curieusement plusieurs employés de Raytheon figurent parmi les passagers des avions répertorisés comme victimes.

A creuser cela également. Certains l'ont fait :

http://covertoperations.blogspot.com/20 … every.html

Flight 11:
Peter Gay was Raytheon's Vice President of Operations for Electronic Systems and had been on special assignment to a company office in El Segundo, Calif.

This division is one of two divisions making the Global Hawk.

Kenneth Waldie was a senior quality control engineer for Raytheon's electronic systems.

David Kovalcin was a senior mechanical engineer for Raytheon's electronic systems.

Flight 175:
Herbert Homer was a corporate executive working with the Department of Defense.

And for some very strange reasons he was listed for several days as having died in the while working in the Pentagon.

Flight 77:
Stanley Hall was director of program management for Raytheon Electronics Warfare. One Raytheon colleague calls him "our dean of electronic warfare."

Charles S. Falkenberg: He worked on "EOS Webster" a mapping system which provides Landsat Images, which are part of the mapping system for the Global Hawk technology.

Raytheon is working on Global Hawk piloltless aircraft program.

Il faudrait investiguer sur les activités de cette société. Voir dans l'orgnigramme magique de Rag si cela ne nous mène pas à quelques liens intéressants. Eventuellement à lier avec les recherches sur Dov Zakheim.

A+

je suis sur Paris le 10, rdv pour en parler.


La plus grand lacune de la race humaine est notre incapacité à comprendre la fonction exponentielle

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#7 08-09-2008 23:11:44

charmord
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Lieu: Brussels DC
Date d'inscription: 05-12-2006
Messages: 8296

Re: Raytheon: une vraie mine

Sky, je ne suis pas sur Paris si c'est à moi que tu t'adresses...
Mais je suis certains que plein de parisiens voudront parler de cela, même si le relancement de ce topic ne semble pas avoir suscité un engouement énorme.
Je m'étonne que Rag n'ait pas sorti son organigramme magique, par exemple!
Mais c'est vrai que personne n'a le don d'ubiquité...
Dernière choses : as-tu des infos particulières à ce sujet que tu ne peux pas coucher sur forum?


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#8 05-10-2008 00:48:16

charmord
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Lieu: Brussels DC
Date d'inscription: 05-12-2006
Messages: 8296

Re: Raytheon: une vraie mine

On parle de Raytheon dans ce nouvel article très important à lire et à mon avis traduire parce qu'il semble établir que la technologie de prise à distance des Boeing 757 et 767 existait bel et bien avant le 11 septembre et qu'il confirme l'implicatiojn potentielle de Raytheon dans cette technologie. Pour rappel, il y avait des membres de Raytheon dans chacun des avions.

http://journalof911studies.com/volume/2 … naghan.pdf

Rag, toujours pas envie d'organigrammer Raytheon avec ton matos de chercheur?


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#9 05-10-2008 14:41:13

L'Oracle
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Lieu: Hoerdt (67)
Date d'inscription: 28-04-2008
Messages: 206

Re: Raytheon: une vraie mine

c'est une piste interessante a explorer , mais bon si c'est ce type d'avion qui s'est ecrasé sur le wtc que sont devenus les passagers ? L'éternel débat !!!

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#10 05-11-2008 22:36:17

charmord
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Lieu: Brussels DC
Date d'inscription: 05-12-2006
Messages: 8296

Re: Raytheon: une vraie mine

ATTENTION

L'article précité vient d'être complété part Aidan Monaghan.

Il contient une démonstration sourcée et convainquante de la possibilité que les Boeing ayant été impliqués dans les attentats sur les tours (et, le cas échéant, au Pentagone et Shanksville) aient pu être équipés, au même titre que de nombreux autres Boeing, de la technique de prise de commande à distance qui avait commencé à être expérimenté dès le milieu des années 90.

Cet article apporte des éléments capitaux. Il se trouve à ces deux adresses :

http://www.911blogger.com/node/18414

http://www.journalof911studies.com/volu … naghan.pdf

En intégralité, (sauf les illustrations photographiques) :

Plausibility Of 9/11 Aircraft Attacks Generated By GPS-Guided Aircraft Autopilot Systems

Aidan Monaghan (B.Sc., EET)

Because information collected after the terrorist attacks of September 11, 2001 has raised questions about the alleged ability and motivation of the people accused of piloting four Boeing 757 and 767 planes into the World Trade Center (WTC), the Pentagon building and a field in Shanksville, Pennsylvania, speculation has since lingered regarding the covert use of technology to precisely navigate the four airliners that day without onboard pilot control.

U.S. federal government and civil aviation industry publications describe the development and implementation pre-September 11, 2001, of state-of-the-art systems capable of facilitating precise automated navigation of the Boeing 757 and 767 aircraft used that day to a given destination. The Global Positioning System (GPS) is a space-based radio-navigation system that generates accurate positioning, navigation and timing information for civil use at no cost. The information signal can be obtained through the use of GPS signal receiving equipment.[1]

Augmented GPS signal service intended to replace dated and expensive ground-based aviation navigation signals, was developed during the mid-to-late 1990s by the Federal Aviation Administration (FAA) and Raytheon. Serving on Raytheon's Special Advisory Board was "Project for the New American Century" signatory Richard Armitage, although it is unknown precisely when he served in this capacity.[2] Known as the Wide Area Augmentation System (WAAS), precisely surveyed ground-based Wide-area Reference Stations monitor and collect GPS satellite signal errors. Ground-based Wide-area Master Stations then transmit corrected GPS signal information to ground-based Ground Uplink Stations, that then transmit the corrected GPS signal information to Geostationary Satellites. These satellites then broadcast the corrected positional information back to Earth for use within a GPS-like signal.[3]

The FAA announced on August 24, 2000 - just 13 months prior to the September 11, 2001 attacks - that the WAAS signal was available pending final approval by the FAA. Horizontal and vertical positional data accurate to between one to three meters and sufficient for Category I precision aircraft runway approaches, was now available throughout the contiguous United States.[4][5] Conventional en route aviation navigation beacon signals were only able to provide placement information accurate to within one mile.[6] Raytheon's director of satellite navigation systems even reported that rescue personnel utilized the newly activated WAAS signal, in order to precisely survey the Ground Zero site following the September 11, 2001 terrorist attacks.[7]

For U.S. aviation purposes utilizing GPS navigation, a waypoint is a three dimensional location within the National Air Space, comprised of longitude, latitude and altitude coordinates. An aircraft flight path can be comprised of a series of waypoints.[8] The WTC towers themselves occupied waypoint coordinates. Other noteworthy U.S. structures occupying domestic waypoint coordinates are the Washington Monument in Washington, DC and the Space Needle in Seattle, Washington.[9]

During numerous FAA and National Aeronautics and Space Administration (NASA) sponsored runway approach and touchdown test flights between 1994 and 2002, involving augmented GPS positional signals and the auto-land systems of Boeing 757, 767 and other Boeing 700 series aircraft, horizontal and vertical positional accuracies of just several meters or less were routinely achieved. The four aircraft used to carry out the September 11, 2001 terrorist attacks were also Boeing 757-200 and 767-200 model aircraft. Runways of major U.S. airports like JFK International, Chicago-O'Hare International and Los Angeles International are between 150 and 200 feet wide.[10][11][12] The WTC towers were each 208 feet wide.[13]

During October of 1994 at NASA's Crows Landing Flight Facility in California, 110 autopilot approaches and touchdowns of a United Airlines Boeing 737 aircraft facilitated by augmented GPS positional signals, were successfully conducted, with "accuracies on the order of a few centimeters" being consistently achieved. [14]

During October of 1994, augmented GPS signal flight tests sponsored by the FAA in cooperation with Ohio University were conducted. 50 autopilot approaches and touchdowns were successfully performed by a donated United Parcel Service Boeing 757-200 series aircraft. The augmented GPS positional signal was integrated into the aircraft Flight Management System (FMS).[15]

During July and August of 1995, Honeywell, Boeing and NASA sponsored tests using NASA's Boeing 757-200 test aircraft and performed 75 autopilot approaches and touchdowns. The predicted augmented GPS system aircraft positional accuracy of 1-2 meters was successfully achieved.[16][17]

During August of 1999, multiple augmented GPS signal autopilot approach and touchdown tests were performed using a donated United Parcel Service 767 aircraft. These tests were sponsored by the FAA and were centered on the prototype GPS-based Local Area Augmentation System (LAAS), which is intended to compliment the FAA's WAAS signal. The LAAS signal can provide aircraft positional accuracy of less than one meter vertically and laterally.[18]

On August 25, 2001, a Fed-Ex 727-200 aircraft equipped with a Rockwell-Collins GNLU-930 Multi-Mode Receiver, conducted six full auto-lands during joint U.S. Air Force and Raytheon sponsored test flights, using the Joint Precision Approach and Landings System (JPALS), the military augmented GPS counterpart of the civilian LAAS system.[19]

On January 17, 2002, a series of auto-coupled (hands-off) approaches, through touchdown and rollout, were conducted to further test the LAAS system with a Fed-Ex Boeing 737-900, equipped with a Rockwell-Collins GLU-920 Multi-Mode receiver.[20] The augmented GPS capable GLU-920 Multi-Mode receiver pre-dates September, 2001 [21] and is designed for use within the Boeing 757-200 and 767-200 model aircraft, like those used during the September 11, 2001 terrorist attacks.[22]

The installation of GPS signal utilizing avionics systems for use in the Boeing 757 and 767 model aircraft like those involved in the September 11, 2001 terrorist attacks was planned several years prior.

On September 6, 1996 Rockwell-Collins Commercial Avionics announced plans by Boeing and major commercial airlines, to install Rockwell-Collins Multi-Mode Receiver (MMR) landing systems within their Boeing 757 and 767 aircraft.[23] The MMR system can utilize the WAAS signal as well as the basic GPS signal, the VHF, UHF, VOR navigation signals and eventually the LAAS navigation signal.[24]

On September 7, 1998 Honeywell International announced plans by American Airlines and United Airlines, to install the GPS capable Pegasus Flight Management System (FMS) within their Boeing 757 and 767 aircraft, with 150 waypoint route capacity.[25][26] An aircraft FMS is comprised of three major systems including an aircraft's Auto-Flight System.[27] Aircraft Auto-Flight Systems were utilized during the afore mentioned GPS signal test flight approaches and touchdowns.

By 1999, Boeing 757 and 767 aircraft contained digital flight control systems that can "automatically fly the airplanes on pre-selected routes, headings, speed or altitude maneuvers."[28]

On October 9, 2001, Cubic Defense Systems, Inc. applied for a U.S. patent that removes control of an aircraft from its pilot and utilizes an aircraft's auto-pilot system to implement an uninterruptable pre-programmed auto-pilot flight plan in order to navigate an aircraft to a given destination during an emergency. This would be accomplished through the use of an electronic or mechanical relay or relays, that become activated by pilot operation of an aircraft hijack notification system. Surprisingly to some, none of the four aircraft destroyed on September 11, 2001 are known to have entered unique transponder hijack notification codes, suggesting either modified function or insufficient activation time. One optional feature of the Cubic system is termination of an aircraft's ability to communicate. In two cases, hijacker communications reportedly aimed at passengers on-board American Airlines flight 11 and United Airlines flight 93 on September 11, 2001 were heard instead by air traffic controllers, suggesting modified communication functions.[/b] [b]The Cubic patent also references Honeywell's 1995 augmented GPS flight navigation research and development, presumably as a signal navigation aid. The system also envisions the use of new aircraft flight instructions transmitted by a remote sender, that would override aircraft functions already underway and direct an aircraft auto-pilot system to navigate an aircraft to a predetermined landing destination.[29] A data link interface between an aircraft Flight Management System (FMS) and the Management Unit for the Aircraft Communication Addressing and Reporting System (ACARS), was developed during the early 1990s. This communication system allows for the update an aircraft FMS in mid-flight.[30] An aircraft auto-pilot system is part of the FMS.

Because the Flight Data Recorders (FDRs) for American Airlines flight 11 and United Airlines flight 175 were not recovered, details regarding the operation of each aircraft are not known. The FDRs for American Airlines flight 77 and United Airlines flight 93 were recovered and indicate pilot control of each aircraft. However, the FDR readout file for American Airlines flight 77 was completed four hours and fifteen minutes before the said FDR was recovered, suggesting false or altered FDR information.[31] And the FDRs for American Airlines flight 77 and United Airlines flight 93 are virtually the only ones during the previous 20 years of major National Transportation Safety Board (NTSB) U.S. aviation mishap investigations, for which unique inventory control serial numbers were not published.[32] Such serial numbers are required to facilitate FDR data readouts.[33] In fact the NTSB possesses no records pertaining to the positive identification of the FDRs for American Airlines flight 77 and United Airlines flight 93.[34]

Increasing the plausibility of precision automated control of the two aircraft striking the WTC, is the fact that each aircraft struck precisely the only sections within each WTC tower reportedly upgraded with thermal protection materials, suggesting a clandestine relationship between the visually spectacular aircraft attacks upon the WTC and activity pre-September 11, 2001 within each WTC aircraft impact region, initiating complete structural failure within these regions not generated by the aircraft attacks themselves.35][36]

References:

[1] Global Positioning System.
http://www.gps.gov/
[2] The Making of U.S. Foreign Policy -- BIOGRAPHIES OF THE AUTHORS, AMBASSADOR RICHARD LEE ARMITAGE
http://usinfo.state.gov/journals/itps/0 … 52bios.htm
[3] Wide Area Augmentation System.
http://www.faa.gov/about/office_org/hea … ice_uni...
[4] AMENDED VERSION: Wide Area Augmentation System Signal Now Available, August 24, 2000
http://www.faa.gov/news/press_releases/ … ewsId=5249
[5] WAAS Fact Sheet
http://www.freeflightsystems.com/waas_factsheet.htm
[6] DIRECT FLIGHT NEW TECHNOLOGY WILL GUIDE PLANES
http://www.highbeam.com/doc/1P2-8569182.html
[7] WAAS: Back in Step, Avionics Magazine, February 1, 2002
http://www.aviationtoday.com/av/categor … 12571.html
[8] Waypoint
http://en.wikipedia.org/wiki/Waypoint
[9] The International GPS Global Positioning System Waypoint Registry TM
http://www.waypoint.org/
[10] JFK International Airport
http://upload.wikimedia.org/wikipedia/c … rt_map.gif
[11] Chicago-O'Hare International Airport
http://upload.wikimedia.org/wikipedia/c … rt_map.PNG
[12] Los Angeles International Airport
http://upload.wikimedia.org/wikipedia/e … agram2.jpg
[13] The World Trade Center
http://en.wikipedia.org/wiki/Image:Worl … sign_wi...
[14] GETTING TO THE POINT IN PINPOINT LANDING, NASA, 1998
http://www.sti.nasa.gov/tto/spinoff1998/t2.htm
[15] FAA/Ohio University Avionics Engineering Center Partnership, Federal Aviation Administration, December, 1998
http://www.tc.faa.gov/logistics/grants/success/OU.pdf
[16] Honeywell's Differential GPS Satellite Landing System, reprinted from Avionics News Magazine, September, 1996
http://www.bluecoat.org/reports/Lewison_96_DGPS.pdf
[17] ARIES: NASA's 'Flying Lab' Takes Wing
http://oea.larc.nasa.gov/PAIS/757.html
[18] FAA, ATA, UPS Test New Satellite Technology, Federal Aviation Administration, August 13, 1999
http://www.faa.gov/news/press_releases/ … ewsId=5052
[19] Civil-Military Interoperability For GPS Assisted Aircraft Landings Demonstrated
http://www.spacedaily.com/news/gps-01k.html
[20] Raytheon conducts successful flight test of global positioning system (GPS) precision landing system
http://www.raytheon.com/newsroom/briefs/022102.html
[21] FedEx Express Selects Rockwell Collins Multi-Mode Receivers
http://www.rockwellcollins.com/news/page2930.html
[22] GLU-920 MMR Global Landing System
http://www.rockwellcollins.com/ecat/AT/ … ?smenu=204
[23] Rockwell's Collins Landing System Picked for Both Airbus and Boeing Planes; Lead Announcement at Farnborough Air Show, PRNewswire, September 6, 1996
http://www.highbeam.com/doc/1G1-18652301.html
[24] GNSS - Frequently Asked Questions - WAAS
http://www.faa.gov/about/office_org/hea … ice_uni...
[25]HONEYWELL ANNOUNCES ORDERS FOR NEW-GENERATION "PEGASUS" FLIGHT MANAGEMENT SYSTEM, Aviation Week, September 7, 1998
http://www.aviationnow.com/shownews/far … essr15.htm
[26] Boeing 757/767 State of the Art Upgrade
http://www.honeywell.com/sites/aero/Fli … 997B88E...
[27] Flight Management System
http://en.wikipedia.org/wiki/Flight_management_system
[28] Rockwell Collins To Provide Autoland System for Boeing Next-Generation 737, Business Wire, October 5, 1999
http://www.highbeam.com/doc/1G1-55993162.html
[29] Anti-hijacking system operable in emergencies to deactivate on-board flight controls and remotely pilot aircraft utilizing autopilot, United States Patent, Filed: October 9, 2001
http://patft.uspto.gov/netacgi/nph-Pars … &u=...
[30] Aircraft Communication Addressing and Reporting System
http://en.wikipedia.org/wiki/ACARS
[31] NTSB Explains 9/11 Pentagon Flight "Black Box" File Time Stamp Discrepancy
http://www.911blogger.com/node/17616
[32] Was Essential 9/11 Aircraft 'Blackbox' Identification Information Withheld From NTSB?
http://www.911blogger.com/node/16089
[33] Flight Data Recorder Handbook for Aviation Accident Investigations
http://www.ntsb.gov/Aviation/Manuals/FDR_Handbook.pdf
[34] NTSB Elaborates On Absent Records Pertaining To Positively Identified 9/11 Aircraft Wreckage, Including 2 Flight Data Recorders
http://www.911blogger.com/node/17139
[35] Federal Building and Fire Safety Investigation of the World Trade Center Disaster: Passive Fire Protection
http://wtc.nist.gov/NISTNCSTAR1-6A.pdf
[36] World Trade Center Building Performance Study
http://www.fema.gov/pdf/library/fema403_ch1.pdf

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Dernière modification par charmord (05-11-2008 22:40:17)


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#11 06-11-2008 08:08:09

Nicolas911
Date d'inscription: 07-10-2008
Messages: 428

Re: Raytheon: une vraie mine

je voit pas pourquoi le gouvernement se serait  embété à prendre un avion qui à un pod dessous
au risque que tou ceux qui filme s'en aperçoivent
ça fait trop compliqué le fait de prendre des autres avions
je pense que pour les twin towers s'étaient des avions normaux peut être guidé à distance mais pas plus


POUR TROUVER LE COUPABLE REGARDE A QUI PROFITE LE CRIME

LE SAVOIR EST UNE ARME POUR QUI SAIT S' EN SERVIR
http://fr.youtube.com/watch?v=XlNlPan4-Ls

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#12 06-11-2008 08:32:50

samaouste
Date d'inscription: 22-02-2007
Messages: 2429

Re: Raytheon: une vraie mine

Nico ... on ne parle pas forcément de pod, l'équipement en question n'étant pas forcément visible. En gros, c'est un système installé au départ qui permet de prendre le contrôle de l'avion en cours de route en cas d'incident majeur ... Ce genre de système ne requiert pas forcément d'être très voyant ...
L'histoire du pod sous les avions ( loose change premières moutures) était semble t-il pour tenter de faire croire que les avions en question, juste avant l'impact dans les tours pouvaient avoir tiré un missile pour faciliter le binz ...
Perso, ça me parait un peu gros, mais par contre, le téléguidage est fort possible puisque techniquement, c'était au point bien avant 2001 d'après les infos citées plus haut ...


"Ne perdez pas de vue que les hommes qui vous serviront le mieux sont ceux que vous choisirez parmi vous, vivant de votre propre vie, souffrant des mêmes maux. Défiez-vous autant des ambitieux que des parvenus ; ils ne consultent que leur propre intérêt et finissent toujours par se considérer comme indispensables"(...)  Déclaration Commune de Paris 1871

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#13 06-11-2008 08:52:57

charmord
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Re: Raytheon: une vraie mine

Nicolas911 a écrit:

je pense que pour les twin towers s'étaient des avions normaux peut être guidé à distance mais pas plus

C'est exactement ce que dit cet article sauf qu'ils remplacent tes pensées par des arguments wink
L'as-tu lu? A aucun moment, il n'y est question d'autre avion et de pod


La manière la plus sûre de corrompre une jeunesse est de l'instruire a tenir en plus haute estime ceux qui pensent de même que ceux qui pensent différemment."

Friedrich Nietzsche

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#14 06-11-2008 12:10:49

Keussèje
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Re: Raytheon: une vraie mine

samaouste a écrit:

L'histoire du pod sous les avions ( loose change premières moutures) était semble t-il pour tenter de faire croire que les avions en question, juste avant l'impact dans les tours pouvaient avoir tiré un missile pour faciliter le binz ...

La présence de quelque chose, un "pod" paraît-il, sous l'avion qui percute la Tour sud, est plus ou moins visible selon les vidéos. Sur certaines on ne distingue rien ; sur celle de CNN, dont une des images traîne un peu partout, c'est parfaitement visible.

Quant à la fonction du fameux pod, je crois que nous sommes toujours dans l'ignorance. Il me semble qu'on ne le trouve jamais dans l'aviation civile (des confirmations de ceci ne feraient pas de mal). Celui de l'Astor, en #1, ne se présente pas de la même façon ; il est plus intégré.

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#15 15-11-2008 03:40:38

MARTGOL
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Re: Raytheon: une vraie mine

[b]Ragondin a écrit:[/b]

www.raytheon.com/newsroom/briefs/022102.html

La firme Raytheon Corporation (http://en.wikipedia.org/wiki/Raytheon) a procédé à des essais dans ce sens durant l’été 2001, avec un Boeing de la FedEx ; soit quelques semaines avant les événements du 11 septembre.
Au total, plusieurs décollages et atterrissages furent effectués sans assistance manuelle, utilisant le système JPALS (Joint Precision Approach and Landings System) et des balises LAAS (Local Area Augmentation System), selon ces communiqués de presse de Raytheon.

www.prnewswire.com/cgi-bin/micro_storie … ct+1,+2001

http://iraqwar.mirror-world.ru/article/176452
Le papier en question souligne que les autorités russes ont suspendu de vol des Boeings 737-500 par suite d’un "manque de formation de leurs équipages". Mais il se peut aussi que ça soit suite aux deux derniers crash qui ont impliqué ce dernier type d’appareil, en Russie et en Iran, et ou dans tous les deux se trouvaient de nombreux experts et scientifiques atomistes.
Ces Boeing ont la particularité d’ête équipés pour des vols intercontinentaux sur les USA et comportent depuis le 9/11 un dispositif permettant de les contrôler sans l’aval des équipages en cas de détournement en territoire américain.
Ce dispositif est obligatoire et équipe y compris les appareils des compagnies étrangères et tous les aéronefs qui veulent survoler le territoire étatsunien.

Ce dispositif existait évidemment bien avant le 9/11 et avait fait l’objet d’expérience grandeur nature par l’armée américaine et la CIA.

Le Pronétaire Dissident a écrit:

De plus, plusieurs victimes (5 si ma mémoire est bonne) qui étaient dans les 4 vols détournés, étaient des directeurs de projets ou des ingénieurs de cette société Raytheon.

Bonne mémoire

1) Stanley Hall (Flight 77) was director of program management for Raytheon Electronics Warfare. 1) Stanley Hall (vol 77) a été directeur de la gestion de program Raytheon pour la guerre électronique. One Raytheon colleague calls him "our dean of electronic warfare." Raytheon un collègue l'appelle «notre doyen de la guerre électronique." [AP, 9/25/01] [AP, 9/25/01]

    2) Peter Gay (Flight 11) was Raytheon's Vice President of Operations for Electronic Systems and had been on special assignment to a company office in El Segundo, Calif. [AP, 9/25/01] Raytheon's El Segundo's Electronic Systems division is one of two divisions making the remote controlled Global Hawk. 2) Peter Gay (vol 11) a été de Raytheon Vice President of Operations pour des systèmes électroniques et a été mis sur la mission spéciale à une entreprise de bureaux à El Segundo, en Californie [AP, 9/25/01] Raytheon El Segundo de la division des systèmes électroniques est un de deux divisions de la distance Global Hawk. [ISR Journal, 3/02] [ISR Journal, 3 / 02]

    3) Kenneth Waldie (Flight 11) was a senior quality control engineer for Raytheon's electronic systems. 3) Kenneth Waldie (vol 11) a été un haut ingénieur de contrôle de la qualité de Raytheon pour les systèmes électroniques.

    4) David Kovalcin (Flight 11) was a senior mechanical engineer for Raytheon's electronic systems. 4) David Kovalcin (vol 11) a été un haut ingénieur en mécanique de Raytheon pour les systèmes électroniques. [CNN, 9/01] [CNN, 9 / 01]

    5) Herbert Homer (Flight 175) was a corporate executive working with the Department of Defense. 5) Herbert Homer (vol 175) a été une entreprise de travail exécutif avec le Département de la Défense. [CNN, 9/01, Northeastern University Voice, 12/11/01] [CNN, 9 / 01, Northeastern University Voice, 12/11/01]

http://translate.google.fr/translate?hl … q%26sa%3DG

Aucuns autres employer Raytheon's dans le vol 93,qui n'est décidément pas comme les autres vols .

Dernière modification par MARTGOL (15-11-2008 04:35:02)


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#16 15-11-2008 03:52:57

MARTGOL
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Re: Raytheon: une vraie mine

Au final y a pas mieux que ces gars pour activer un system Globahawx!!!
Peu-être que ces gars fessaient parti de la simulation d'attentats ce jour là, et les vols aussi.

Raytheon under the magnifying glass
http://revver.com/video/582314/911-rayt … ing-glass/

Dernière modification par MARTGOL (15-11-2008 04:03:25)


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#17 15-11-2008 04:15:45

charmord
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Re: Raytheon: une vraie mine

Une petite vidéo mais les infos sont à creuser.
Il s'en déduit que Raytheon occupait le 91ème étage de la tour sud.
http://revver.com/video/582314/911-rayt … ing-glass/
C'est tout de même 13 étages au dessus de là où l'avion est censé avoir heurté la tour sud (78ème)
Néanmoins, Rag, ton organigramme est demandé caisse 4 aux rayon fruits et légumes.

Dernière modification par charmord (15-11-2008 04:17:45)


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#18 15-11-2008 04:28:58

charmord
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Re: Raytheon: une vraie mine

La tour sud a été heurté au 78 ème.

Source : http://www.usatoday.com/news/sept11/200 … rvival.htm

The unscripted drama inside the World Trade Center is a complex story. It involved 10,000 to 15,000 people spread over 200 acres of floor space inside two buildings. There were 99 elevators and three stairwells in each building. Ten bystanders were killed outside by falling debris.

Columbia University scientists recorded the precise time of the attacks on a seismograph connected to an atomic clock. The north tower was struck at 8:46:26 a.m., two to five minutes earlier than in most accounts. The impact registered magnitude-0.9 on the seismograph, equal to a small earthquake. The south tower was hit at 9:02:54 a.m.

The south tower collapsed first, at 9:59:04 a.m. The north tower fell at 10:28:31 a.m.

Nearly everyone's fate inside the two 110-story towers was sealed the moment the jets hit.

In the north tower, American Airlines Flight 11 struck the 93rd through 98th floors and wrecked the stairwells on the 92nd floor. At the crash and above, 1,360 people died; none survived. Below the crash line, 72 died and more than 4,000 survived. Floors could not be determined for two people who died in the north tower.

In the south tower, United Airlines Flight 175 struck the 78th through 84th floors. The higher wing cut into the offices of Euro Brokers, a financial trading firm. The fuselage tore into Fuji Bank offices on the 79th through 82nd floors.

Of 599 fatalities in the south tower, only four worked below the crash area. Nobody who worked on the 58th floor or lower is known to have died.

Although the official death toll stayed above 4,000 until Nov. 19, the inaccuracy of the estimates became apparent just days after the attack. All major companies with employees in the towers estimated the number of missing and presumed dead within 48 hours of the attacks, and their estimates were far lower than police figures.

Morgan Stanley, the largest tenant in the World Trade Center, occupied 21 floors in the south tower between the 43rd and 74th floors. Of 2,500 employees who worked in the building, only six died, including three security officials who stayed to evacuate the building.

Empire Blue Cross Blue Shield, the second-largest tenant, occupied 10 floors in the north tower between the 17th and 31st floors. All but nine of its 1,900 employees survived.

"The evacuation was a remarkable success story," says Jake Pauls, a safety consultant who is the nation's leading expert on stairway design and safety.

Design aided escape

That evacuation began on the drawing board.

The World Trade Center had an excellent stair system, much better than required by building codes — both when it was built 30 years ago and now. Each tower had three stairwells. New York City building codes require two.

Stairways A and C, on opposite sides of the building's core, were 44 inches wide. In the center, Stairway B was 56 inches wide.

The bigger the stairway, the faster an evacuation can proceed. In 44-inch stairways, a person must turn sideways to let another pass — for example, a rescuer heading up. In a 56-inch stairway, two people can pass comfortably.

The World Trade Center stairwells allowed thousands to get out despite panic and smoke.

Lessons learned from terrorists

On Feb. 26, 1993, terrorists exploded a bomb in a parking garage under the north tower. Six people died. The evacuation took nearly four hours in dark, smoky, poorly marked stairwells. Some people were stuck in elevators for 10 hours. The Port Authority made crucial improvements after that attack. The changes saved countless lives on Sept. 11.

The Port Authority put reflective paint on stairs, railings and stairwell doors. It added bright arrows to guide people along corridors to stairway connections. It installed loudspeakers so building managers could talk to people in their offices as well as in hallways. It gave every disabled person an evacuation chair that would let two husky men carry them down stairs. One evacuation chair was used to carry a man down from the 67th floor.

In the 1993 attack, the explosion knocked out the main power source, its backup and the fire-control command post. The Port Authority added a second source of power for safety equipment, such as fire alarms, emergency lighting and intercoms. It built two duplicate fire command posts, one in each tower. The Port Authority also put batteries in stairwell lights so a power failure wouldn't blacken the escape route. Overall, the improvements cost more than $90 million. Sprinklers, added before 1993, helped suppress fires.

Most important, building management took evacuations seriously. Evacuation drills were held every six months, sometimes to the irritation or amusement of occupants. Each floor had "fire wardens," sometimes high-ranking executives of a tenant, and they were responsible for organizing an evacuation on their floors.

"They had done a great job," says Brian Clark, a fire warden and executive vice president of Euro Brokers, located on the 84th floor of the south tower. "People knew where the stairs were."

Not fully occupied

The World Trade Center was only half-full when the first jet struck at 8:46 a.m. That took pressure off the stairwells.

Previous estimates of the number of people in each building ranged from 10,000 to 25,000. USA TODAY found that the actual number appears to have been between 5,000 and 7,000 per tower.

Many companies did head counts after the attack to determine how many employees had been in the buildings. Although a complete accounting is not possible, counts from more than 50 floors indicate the buildings were barely half full.

For example, Marsh & McLennan, an insurance company, had offices on the 93rd through 100th floors in the north tower. About 1,000 worked there; 295 were at work at the time. All died. Fred Alger Management, a money manager, occupied most of the 93rd floor. Thirty-five of 55 employees were in. They all died.

Only 25 of 55 employees were in the New York Metro Transportation Council's 82nd floor office. Three died. The receptionist was the only person in the office at the 16-employee law firm of Drinker Biddle & Reath on the 89th floor. She lived.

Several factors kept desks empty. Some people voted that morning in New York City's mayoral primary. Others took children to the first day of school. Some were on sales calls or business trips. But the biggest factor was the early hour: Many simply hadn't arrived by 8:46 a.m.

Many floors in the two 110-floor buildings were not occupied. Twelve floors in each tower were dedicated to mechanical equipment and a giant lobby.

In addition, dozens of Asian investment firms in the World Trade Center had closed their offices or cut employment sharply because of the recession in Asia. Other offices were leased but empty or under renovation. The Atlantic Bank of New York had moved out of the 106th floor of the south tower in July but was still paying rent.

Tourists were sparse at 8:46 a.m., too. The observation deck, on the 107th floor of the south tower, wasn't scheduled to open for another 45 minutes. Outside the buildings, the TKTS booth, which sold half-price tickets to Broadway shows, hadn't opened either. Most stores in the World Trade Center's busy underground shopping center were still shuttered. USA TODAY identified only one tourist who died.

Elevators: The quickest way out

Sixteen minutes, 28 seconds. That was the length of time between the first and second crashes. The fate of more than 2,000 people on the south tower's upper floors was determined by what they did during that time. Most made the right decision: They left soon after the first jet hit the north tower.

The elevator system was the hero there. Built by Otis Elevator and modernized in the 1990s, the World Trade Center's elevator system was one of the biggest and fastest in the world. The 99 passenger elevators in the south tower moved several thousand people out of harm's way before the second crash.

The elevators on the highest floors took people down to the 78th floor. In the 78th floor elevator lobby, people transferred to giant express elevators that sped to the ground in 45 seconds.

These room-sized express elevators held up to 55 people each. Every two minutes, a dozen express elevators could move 500 people from the 78th floor to the ground.

(Two giant express elevators ran non-stop from the ground to the 107th floor in each building, but they were not in service. The elevators went to the not-yet-open observation deck in the south tower and the Windows on the World restaurant in the north.)

The bottom wing of United Flight 175 ripped through the south tower's 78th floor elevator lobby. The floor exploded in flames. Walls crumbled. More than 100 people lay dead or wounded from the initial impact.

AON Corp. senior vice president Judy Wein was thrown across the lobby and broke her arm. Her boss, who had been standing next to her, died. Another colleague's legs were broken. "Goodbye, Judy, I love you," he told Wein before he died, according to her first-person account in Ladies Home Journal.

"A man with a red handkerchief over his face seemed to appear out of nowhere and pointed to the stairs. 'Anyone who can get up and walk, get up now,' he urged the other people on the floor," Wein wrote.

A small number, perhaps 10, escaped down Stairway A at the northwest corner of the building. If the jet had hit just 10 feet higher or had not tilted sharply at the last moment, the crowded elevator lobby would have escaped most of the carnage.

USA TODAY identified 76 people who worked below where the jets struck. Some victims were obese or frail, unable to finish the long walk down. Others were trapped in elevators. Some were just unlucky.

General Telecom, in an 83rd floor corner office in the north tower, suffered most. Everyone survived from the four other companies on the floor, 10 floors below the impact zone, but all 13 General Telecom workers in the office at the time perished.

After the crash, half the employees went through a kitchen and a telephone equipment room to reach an exit, General Telecom chief operating officer Bill Callahan said. The door was blocked by debris or jammed shut from the crash's impact.

When the workers turned around, the kitchen ceiling collapsed, trapping them in a 15-by-15-foot equipment room. Others were trapped in another part of the office.

The employees were in communication with the outside world throughout, sending a pager message shortly before the collapse.

On the 64th floor, five to 10 Port Authority workers gathered in a security command post equipped with video cameras and communication equipment.

"They talked about what to do and felt safer staying put than leaving the building," Port Authority spokesman Allen Morrison said. After the south tower collapsed at 9:59 a.m., they tried to get out. They did not make it.

First Union, a bank, lost four employees who worked on the north tower's 47th floor. One woman tired during the descent and stopped. Three men got outside but died when the south tower collapsed.

At Empire Blue Cross Blue Shield, nine employees and two consultants died. Some deaths are understood: One man, for example, stayed on the 27th floor with a disabled friend; both died. Other deaths remain a mystery. "We suspect some were in elevators" when the plane hit, vice president Deborah Bohren said. "But we don't really know."

One survivor's story

On the north tower's 92nd floor, one floor below the crash, 69 employees from Carr Futures found themselves trapped. Most, perhaps all, survived the crash. But, in phone calls to loved ones, the employees reported that the stairwells were impassable.

They crowded together in corner rooms as the floor filled with smoke. People appear to have lived until the building fell. By phone, a mother told her son that the south tower had collapsed.

On the 91st floor in the north tower, the story was different.

At the American Bureau of Shipping, George Sleigh and his co-workers counted heads after the crash: 11 of the 22 employees were in the office. All were unhurt. Other than Sleigh's area, the office was remarkably intact. Sleigh went back for his briefcase.

The closest stairway was blocked. The second was open. The status of the third was unknown. "It was quiet and peaceful at first" in the stairwell as the employees made their way out, Sleigh recalls. "Nobody was behind us."

A few minutes later, Sleigh's office was engulfed in flames. Fifty minutes after the crash, Sleigh was out of the building.

Bruised, bloodied, covered in dust, separated from his colleagues, he was loaded into an ambulance. A police officer shouted: "Get out! Get out! The building is coming down!"

The south tower was collapsing. It was 9:59 a.m. The north tower's highest survivor was on his way to Beth Israel Hospital.

"Sometimes, I think it was God's providence that spared me," Sleigh said. "Other times, I wonder why me and not others. I realize I am a very fortunate man."

Pas mal d'infos intéressantes outre la confirmation recherchée des étages impactés dans la tour sud


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#19 15-11-2008 04:31:34

MARTGOL
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Re: Raytheon: une vraie mine

charmord a écrit:

Une petite vidéo mais les infos sont à creuser.
Il s'en déduit que Raytheon occupait le 91ème étage de la tour sud.
http://revver.com/video/582314/911-rayt … ing-glass/
C'est tout de même 13 étages au dessus de là où l'avion est censé avoir heurté la tour sud (78ème)
Néanmoins, Rag, ton organigramme est demandé caisse 4 aux rayon fruits et légumes.

N'empêche moi qui n'est jamais entendu parler "Raytheon",c'est vraiment une sacrée info importante ,cette entreprise est capable de détourner un avion,et de le faire atterrir,5 employer étaient dans 3 des 4 vols,leurs siège étant au WTC.

Ces infos donne le tournis neutral


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#20 15-11-2008 04:35:33

charmord
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Re: Raytheon: une vraie mine

Bien d'accord mais c'est à vérifier en profondeur et après la news s'impose!


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#21 15-11-2008 07:59:01

ragondin
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Re: Raytheon: une vraie mine

charmord a écrit:

Une petite vidéo mais les infos sont à creuser.
Il s'en déduit que Raytheon occupait le 91ème étage de la tour sud.
http://revver.com/video/582314/911-rayt … ing-glass/
C'est tout de même 13 étages au dessus de là où l'avion est censé avoir heurté la tour sud (78ème)
Néanmoins, Rag, ton organigramme est demandé caisse 4 aux rayon fruits et légumes.

www.foxnews.com/story/0,2933,34242,00.html
Raytheon Co. Manufacturing, 91

______________________________________________________


Peter Gay, 54, Tewksbury, Mass., Raytheon Co. plant manager
http://209.85.135.104/search?
Kenneth Waldie, 46, Methuen, Mass., Raytheon Co

http://209.85.135.104/search?q=cache:ha … &gl=fr
Doc du FBI
www.fbi.gov/pressrel/pressrel01/092701hjpic.htm

Dernière modification par ragondin (15-11-2008 08:36:37)


« La stratégie militaire doit désormais être pensée en fonction de la couverture télévisuelle [car] si l’opinion publique est avec vous, rien ne peut vous résister ; sans elle, le pouvoir est impuissant. »
M. Michael K. Deaver

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#22 15-11-2008 08:26:02

JiPé
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Re: Raytheon: une vraie mine

Juste une correction du 2nd lien de ragondin  :
http://209.85.135.104/search?q=cache:ha … &gl=fr

(j'ai juste copié le lien complet et mis entre les balises URL et /URL)


2 avions, 3 tours, cherchez l'erreur ?

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#23 15-11-2008 11:44:23

Winston
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Re: Raytheon: une vraie mine

C'est du lourd ! C'est du très lourd !

Est-ce que ces 5 personnes chez Raytheon étaient opposée à l'organisation des attentats et il fallait les supprimer (comme on l'a fait pour John O'Neill) ? Du coup on leur a donné des rdv bidons avec billets réservés pour ces fameux vols ?

Dans les autre cas, je ne vois pas pourquoi ils seraient montés à bord. Si ils étaient au courant des attentats, ils ne seraient certainement pas montés à bord eux-même !!

Une autre possibilité demeure cependant, si les avions du WTC et du pentagone ont été remplacés par d'autres (guidés à distance pour le coup), ils pouvaient monter dans les avions en toute tranquillité. Mais pourquoi le faire ?? Pourquoi afficher son nom dans la liste que l'on sait qu'elle sera étudiée en détail après les attentats ? C'est complètement stupide.

Ça ne colle pas. Soit ils fallait les supprimer, soit ces personnes sont encore vivantes et ont voulu se faire passer pour mortes (recommencer une nouvelle vie avec une nouvelle identité ?) en faisant inscrire leurs noms sur les listes (faussées) des vols. Mais c'est vraiment tiré par les cheveux.

Il faudrait retrouver les familles de ces 5 personnes et demander à leurs femmes et à leurs enfant si ils n'avaient rien remarqué d'étrange chez leurs époux avant le 11 septembre, si ils n'ont pas rapporté à la maison des disputes avec des collègues ou des supérieurs.


"Ceux qui ont le privilège de savoir ont le devoir d'agir." Albert Einstein

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#24 15-11-2008 11:44:42

ragondin
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Messages: 7349

Re: Raytheon: une vraie mine

mav a écrit:

http://www.raytheon.com

Un exemple http://www.raytheon.com/products/stelle … 022233.jpg dans un seul avion, vous avez deux caractéristiques que l'on retrouve sur deux avions liés au 9/11
- le "pod" du wtc
- l'excroissance sur le dessus comme le E-4B vu au-dessus du pentagone

http://search.raytheon.com/search?site= … &q=pod

Raytheon Company: Comet Infrared Countermeasure Pod ... Download. Comet Data Sheet. The Comet Infrared Countermeasure Pod offers
extended-duration aircraft protection with technology derived from advanced flares. ...
www.raytheon.com/capabilities/products/comet/


Raytheon Company: AN/ALQ-184 ECM Pod ... Download. AN/ALQ-184 Self-Protect ECM Pod Data Sheet. The combat-proven AN/ALQ-184
can counter sophisticated threats in dense signal environments. ...
www.raytheon.com/capabilities/products/alq184/


Raytheon Company: AN/ALQ-184(V)9 ECM Pod with Towed Decoy The AN/ALQ-184(V)9 Electronic Countermeasures (ECM) Pod with Towed Decoy protects
both aircraft and crew and reduces threat lethality. ...
www.raytheon.com/capabilities/products/alq184_v9/


[PDF] AN/ALQ-184(V)9 ECM Pod ... capability AN/ALQ-184(V)9 ECM Pod The AN/ALQ-184(V)9 is an advanced
capability jamming pod combined with an effective towed ...
www.raytheon.com/capabilities/products/ … q184v9.pdf


[PDF] AN/ALQ-184 Self-Protect ECM Pod ... Self-Protect ECM Pod Used on US Air Force tactical aircraft, the AN/ALQ-184
Self-protect Electronic Counter- measures (ECM) Pod counters sophisticated ...
www.raytheon.com/capabilities/products/ … alq184.pdf
[ More results from www.raytheon.com/capabilities/products/stellent


[PDF] Comet Infrared Countermeasure Pod ... Comet Infrared Countermeasure Pod Raytheon's Comet Infrared Counter- measure Pod
provides extended duration protection to aircraft operating in a ...
www.raytheon.com/businesses/stellent/gr … /comet.pdf


Raytheon Company : Investor Relations : News Release ... << Back. Raytheon ATFLIR Targeting Pod Captures First International Orders.
MCKINNEY, Texas, June 23, 2008 /PRNewswire/ -- Raytheon ...
investor.raytheon.com/phoenix.zhtml?c=84193&amp;p=irol-newsArticle&amp;ID=1168591&amp;highlight=


Raytheon ATFLIR Targeting Pod Captures First International Orders Raytheon ATFLIR Targeting Pod Captures First International Orders MCKINNEY, Texas,
June 23, 2008 /PRNewswire/ -- Raytheon Company (NYSE: RTN) has received a ...
www.prnewswire.com/.../www/story/06-23- … n+23,+2008


Raytheon Awarded $19.9 Million Reconnaissance Pod Production ... Raytheon Awarded $19.9 Million Reconnaissance Pod Production Contract
INDIANAPOLIS, Sept. 6, 2005 /PRNewswire/ -- The US Navy has ...
www.prnewswire.com/.../www/story/09-06- … ep+6,+2005
[ More results from www.prnewswire.com/cgi-bin/micro_stories.pl


[PDF] Aero Deployment Pod.pub Page 1. used for soft objects such as canopy and jet pipe covers. Supersonic camera
pod and electronic pod versions are also available. ... Deployment Pod ...
www.raytheon.com.au/Files/Fact%20Sheet% … 20Pods.pdf

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« La stratégie militaire doit désormais être pensée en fonction de la couverture télévisuelle [car] si l’opinion publique est avec vous, rien ne peut vous résister ; sans elle, le pouvoir est impuissant. »
M. Michael K. Deaver

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#25 15-11-2008 14:25:46

MARTGOL
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Re: Raytheon: une vraie mine

Oui tout ça c'est du lourd,sans le savoir nous avons peu-e^tre levé un "lièvre"  big_smile

Nous ne sommes pas loin,et je n'suis pas loin non plus de penser que si il ya eu détournement électronique,c'est eux !!!


"Quand les drapeaux sont déployés, toute l'intelligence est dans la trompette".Stefan Zweig.
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#26 15-11-2008 14:40:09

ragondin
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Re: Raytheon: une vraie mine

Please je cherche le fil pod ou pas pod
Merci de votre aide

http://fr.wikipedia.org/wiki/POD_(militaire)
Un pod est un conteneur rajouté sous un appareil, afin d'y placer différents dispositifs tels que des caméras ou des fumigènes.
Voir : ATLIS, PDLCT pour des exemples de pod de désignation de cibles.

Dernière modification par ragondin (15-11-2008 14:43:31)


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#27 15-11-2008 14:43:48

MARTGOL
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Re: Raytheon: une vraie mine

Sorry j'ai plus le lien,j'ai choper ça y a longtemps.

Que les détails des passagers sur les quatre vols détournés le jour, certains sont montrés curieux d'avoir des connexions à la défense Raytheon Company, et peut-être son pilote Global Hawk program d'avion. Stanley Hall (Flight 77) was director of program management for Raytheon Electronics Warfare. Stanley Hall (vol 77) a été directeur de la gestion de program Raytheon pour la guerre électronique. One Raytheon colleague calls him “our dean of electronic warfare.” [ Associated Press, 9/25/2001 ] Peter Gay (Flight 11) was Raytheon’s vice president of operations for Electronic Systems and had been on special assignment to a company office in El Segundo, California. [ Associated Press, 9/25/2001 ] Raytheon’s El Segundo’s Electronic Systems division is one of two divisions making the Global Hawk. [ Intelligence Surveillance Reconaissance Journal, 3/2002 ] Kenneth Waldie (Flight 11) was a senior quality control engineer for Raytheon’s electronic systems. Raytheon un collègue l'appelle «notre doyen de la guerre électronique." [Associated Press, 9.25.2001] Peter Gay (vol 11) a été de Raytheon Vice President of Operations pour des systèmes électroniques et a été mis sur la mission spéciale à une entreprise de bureau à El Segundo, en Californie. [Associated Press, 9.25.2001] Raytheon El Segundo de la division des systèmes électroniques est l'une des deux divisions de la Global Hawk. [Intelligence Surveillance Reconnaissance Journal, 3 / 2002] Kenneth Waldie (Flight 11) a été un haut ingénieur de contrôle de la qualité de Raytheon pour les systèmes électroniques. David Kovalcin (Flight 11) was a senior mechanical engineer for Raytheon’s electronic systems. [ CNN, 9/2001 ] Herbert Homer (Flight 175) was a corporate executive working with the Department of Defense. [ CNN, 9/2001 ; Northeastern University Voice, 12/11/2001 ] A surprising number of passengers, especially on Flight 77, have military connections. David Kovalcin (vol 11) a été un haut ingénieur en mécanique de Raytheon pour les systèmes électroniques. [CNN, 9 / 2001] Herbert Homer (vol 175) a été une entreprise de travail exécutif avec le Département de la Défense. [CNN, 9 / 2001; Nord Université Voice, 12.11.2001] Un nombre surprenant de passagers, en particulier sur le vol 77, ont des liens militaires. For instance, William E. Caswell was a Navy scientist whose work was so classified that his family knew very little about what he did each day. Par exemple, William E. Caswell était une marine scientifique dont les travaux ont été classées afin que sa famille connaissait très peu de choses sur ce qu'il a fait chaque jour.

que cet avion, comme le vol AA 11 disparu dit-on à New York, n’était pas programmé au départ ce jour-là pour des passagers, http://www.u-blog.net/neplusfairefausseroute/note/22).

Mais peut-être que le vol AA 77, même prévu pour un exercice militaire ou de routine, a été détruit ailleurs et que l’on a envoyé un autre avion, de plus près, contre le Pentagone. Jean Pomagalski écrit que “Des rumeurs ont couru qu’il se serait écrasé dans l’Ohio, ou le Kentucky, fondées cependant sur la déclaration confirmée de la directrice de la FAA, Jane Gervey, qui a averti la Maison Blanche de la chute de cet avion, et celle de Dale Watson, directeur de la branche « Terrorisme » du FBI, qui évoque le crash d’un gros avion de ligne entre le Kentucky et l’Ohio” (http://ummofiles.com/POMAGALSKY/Pomagalsky2.htm).

On peut lire aussi sur le net que "Frank Levi, du site http://the-movement.com, émet plusieurs hypothèses au sujet du vol 77 : 1) il se serait écrasé dans l’Ohio, comme le croyaient des contrôleurs. 2) Une « technologie anti-radar » (ce sur quoi travaillait justement un passager, Stanley Hall [72]) aurait permis d’éteindre tous les signaux électroniques avant d’envoyer l’appareil s’écraser au Kansas, puisque c’est là que certaines cartes font prolonger son vol avant de faire demi-tour vers Washington. 3) Il se serait écrasé au Kentucky puisque des informations rapportées à la Maison Blanche y évoquaient un crash avant d’être démenties [73]. 4)

Il a atterri à l’aéroport de Clarksburg, CKB, vers où sa trajectoire avait dévié et où les cartes animées de Flight Explorer le présentent deux fois au même endroit avec des altitudes différentes, 31 200 et 35 000 pieds, juste à la frontière entre deux zones de surveillance radar [74]. Et il ne nous paraît pas impossible de penser que c’est de là que décolla ce que les collègues contrôleurs radars de Danielle O’Brien ont pris pour un avion militaire venu protéger Washington, par sa vitesse, sa manœuvrabilité et la façon dont il tournait [75]." [72] www.usatoday.com/news/nation/2001/09/12 … ight77.htm [73] www.cooperativeresearch.org, chronologie, 10h42, citant USA Today, 13/8/01. [74] « Plane Swap : Part 3, Flight 77 Goes all the Way to Kansas » http://web.archive.org/web/200502062053 … ght77.htm, montrant la carte du Detroit News du 16 septembre, www.detnews.com/2001/nation/0109/16/a10-295372.htm. [75] « Air Traffic Controllers Recall 9/11 », ABCnews du 23 octobre 2002, more.abcnews.go.com/sections/2020/2020/2020_011024_atc_feature.html"


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#28 15-11-2008 14:52:43

ragondin
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Re: Raytheon: une vraie mine

super merci
Aidez moi à retrouver ce topic SVP


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#29 15-11-2008 14:55:42

MARTGOL
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Re: Raytheon: une vraie mine

Je trouve po non plus sad


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#30 15-11-2008 15:02:36

ragondin
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Re: Raytheon: une vraie mine


« La stratégie militaire doit désormais être pensée en fonction de la couverture télévisuelle [car] si l’opinion publique est avec vous, rien ne peut vous résister ; sans elle, le pouvoir est impuissant. »
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#31 15-11-2008 15:30:30

MARTGOL
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Re: Raytheon: une vraie mine

Voila sur quoi ils bossent!

Contrôle des foules par arme à micro-ondes


http://images.google.fr/imgres?imgurl=h … l%26sa%3DN

On savait déjà que les Américains développaient des armes à micro-ondes, certaines pouvant être utilisées depuis l'espace ( voir dossier sur les crop-circles ). Il existait depuis des années des unités composées d'un véhicule relativement léger, portant sur son toit une antenne. Celle-ci émet en 95 GHZ ( ondes radar ). Sous forte puissance ces ondes provoquent une sensation de brûlure insupportable. Il est hors de doute qu'elles peuvent provoquer des lésions, y compris encéphaliques, si elles sont pulsées selon des fréquences qui leur mermettent de cibler certains organes.


Batterie Shériff avec émetteur de micro-ondes en 94 GHZ pour
Contrôle des foules par arme à micro-ondes

Le même système, pour protection d'un poste de garde. Les Américains comptent déployer ces systèmes dès 2006 en Irak, estimant que "cette arme non-léthale" suffira à ramener le calme dans le pays. On notera que cette arme a été développée à Kirkland, Nouveau-Mexique, qui est aussi le lieu où les Américains, capables comme tous les hommes du meilleur comme du pire, on développé leurs générateurs solaires couplés à des moteurs Stirling. Voir mon dossier sur ce sujet.


La nouvelle arme américaine, l'Active Denial System , classée comme "moins fatale" par le Pentagone, envoie un rayon de micro-ondes cadencées à 95GHz aux combattants adverses pour leur faire ressentir de la chaleur et une intense douleur en moins de 5 secondes ! Cet appareil est conçu pour éloigner les personnes prises par le rayon de micro-ondes, ce qui est censé permettre aux "contrôleurs d'émeutes" de casser et de diriger une foule. Mais le magazine New Scientist a publié que durant les tests menés à la base militaire aérienne de Kirtland au Nouveau-Mexique, les participants ont été invités à retirer lunettes et lentilles de contact pour protéger leurs yeux. Dans un autre test ils ont également été conviés à oter tout objet en métal qu'il pouvaient porter sur eux (pièces, vêtements, ... ) pour ne pas développer de points chauds sur leur peau. " Qu'arrive-t-il si quelqu'un dans une foule est incapable pour quelque raison de s'éloigner du rayon ?" a demandé Neil Davison, co-ordinateur du projet de recherche sur les armes non létales à l'Université de Bardford en Grande-Bretagne. "Comment pouvez-vous être sûr que la dose ne franchira pas la limite de dommages permanents ? Est-ce que l'arme a une fonction de veille automatique pour éviter la surexposition ?" Les magazine indique également que la version montée sur un véhicule comme la photo ci-dessous a été nommée Sheriff. Son entrée en fonction est prévue en Irak pour 2006. Les marines ainsi que la police devraient rapidement être équipés de versions portatives. Donc les Etats-Unis bénéficient désormais d'une arme extrêmement efficace pour arriver à une rapide conclusion du conflit Irakien. Le micro-onde externe va leur permettre de cuire rapidement n'importe quel Irakien récalcitrant. Après la version fixe, mobile et la version portable, à quand la version "Annihilation d'une ville depuis un satellite?".

Contrôle des foules : deux ans plus tard le 11 octobre 2007

J'avais installé un dossier déjà très avancé il y a deux ans, en août 2005. Voir en début de cette page. Il y a quelques mois des vidéos montraient les essais de ce système émettant des ondes millimétriques, produisant une sensation de brûler chez les individus touchés. Voici l'engin destiné au futur contrôle des foules : Dans ces vidéos les cobayes étaient des soldats qui sursautaient en riant quand ils étaient touchés par le fasceau engendrant chez eux une sensation ( purement neurologique ) de brûlure absolument insoutenable. Tout cela était mené dans la bonnue humeur. Hier 10 octobre Karl Zero a mis dans son site une nouvelle vidéo où un militaire et une brillante ( et volumineuse ) scientifique Le docteur Diana Laury, " Medusa ", très contente d'elle-même présentaient cette merveilleuse invention, qui étend la panoplie où on trouve déjà le Tazer, et maintenant le nouveau modèle qui peut expédier des projectiles autonomes à vingt mètres, délivrant aussi des décharges de 50.000 volts. Ceux deux avaient même amené une source " de table " et sollicitaient les journalistes en leur demandant le mettre leur doigt dansle faisceau. Eclats de rire immédiats. La dernière remarque est C'est cool ! Einstein qualifiait les Etats-Unis en disant que c'était la première nation qui était passée sans transition de la barbarie à la décadence. Dans une telle séquence c'est la barbarie et la décadence. Je ne vais pas faire ce que Philippe Val, rédacteur en chef du Journal Charlie Hebdo qualifierait d'Anti-Américanisme primaire. Les USA sont simplement une image de notre futur. J'ai déjà évoqué cela à propos de l'extension de la drogue, de la banalisation de la violence, de tueurs en série. Ce qui est grave, sur cette vidéo, c'est la banalisation de ce que va devenir dans un futur très proche une horreur absolue, la coercition fascisante. Le colonel Kirk Heim, un des deux qui présentent cette nouvelle arme, explique qu'elle est destinée à neutraliser ceux qui, dans une manifestation, sont des " trouble makers " ,des " fauteurs de trouble ", ceux qu'on appelait en 1900 des " meneurs ", quand parlait de manifestatioins de grévistes. Cette neutralisation des fauteurs de troubles lui apparaît être un geste absoluement normal. Même chose pour la scientifiques obèse, le docteur Diana Laury, qui explique cette arme ne pénètre qu'à quatre millimètres de profondeur sous votre épiderme, en ne laissant aucune trace. Quelle merveilleuse invention !

Bientôt à usage domestique
Contrôle des foules par arme à micro-ondes
A peine avais-je mis cet article en ligne qu'un lecteur me signala que les laboratoires Sandia disposaient déja d'une version plus légère de cette arme :

Comme on peut le voir, ça progresse. Et si Sandia, travaillant conjointement avec le Department of Defense ( DoD) et les laboratoire Raytheon ( fours à micro-ondes ). montrent une telle réalisation, complètement opérationnelle, je vous laisse impaginer l'état des recherches en confidentiel défense. La miniaturisation ne s'arrêtera pas là. Après le Taser les " gardiens du nouvel ordre mondial " disposeront assez vite d'armes à micro-ondes millimétriques " de poing ". Ce rayonnement agit sur le système nerveux à une profondeur de 5 mm. Il n'est non-dommageable que si cette action est de courte durée, soit que le sujet touché sorte du faisceau, soit que l'action "dissuasive" soit interrompue. Sinon, outre la douleur atroce il y a lésion irréversible du tissu nerveux.

Les hommes actuellement au pouvoir aux Etats-Unis ne cherchent nullement à infléchir leur politique au niveau mondial mais au contraire misent sur leur avance technologique pour conforter leur pouvoir. Je souhaiterais me tromper, mais hélas ce que nous voyons sortir ne fait que confirmer ce que j'ai toujours dit, sur l'avance technologique américaine en matière d'armements. Comme je l'ai dit : le pire est à venir. Des choses que nous ne sommes probablement pas à même d'imaginer. Je repense à un abruti complet, " Journaliste aéronautique " qui présendait que ce que j'avançais dès 2003 relevait du " délire technologique ". Il fallait l'alibi du terrorisme international et sa diabolisation pour justifier le déploiement actuel. Mais nous assistons actuellement à un timide début de prise de conscience dans certains pays occidentaux, bien que celle-ci n'aient encore pas atteint le milieu journalistique français. Nous vivons des heures graves. Les résistances à l'oeuvre à l'intérieur même des USA, y compris dans les hautes sphères militaires, parviendront-elles à déjouer le basculement dans une extension du conflit au Moyen-Orent, contre l'Iran ?

A l'autre bout de l'échelle, des impulsions d'un mégawatt et demi : ( transmis par Eric Muller )
Contrôle des foules par arme à micro-ondes
On ne peut pas couler un destroyer avec un canon à électrons, certes. Mais ces systèmes embarquables sur des véhicules, où la source d'énergie primaire est simplement un générateur électrique alimenté au fuel, sont capables de griller à distance l'électronique de tas d'engins, naviguant, roulants, volants. Je vous laisse imaginer les effets sur les êtres humains. On peut aussi les mettre en oeuvre à parti de l'espace et cela fait bien longtemps qu'on procède à ce genre d'essais.

Tout cela existe et c'est ce qu'on vous montre.

Pourrez-vous essayer d'imaginer ce qui existe déjà et qu'on ne vous montre pas ?

Les armes cancérigènes mises en oeuvre à partir de l'espace, sont opérationnelles depuis bien longtemps.

Les prélèvements sont effectués sur les tissus qui se cancérisent le plus facilement sous l'effet des micro-ondes pulsées

Les extraterrestres ont bon dos

Le pire est à venir

J'aimerais ... me tromper de temps en temps.....

Jean-Pierre Petit, spécialiste en délires technologiques en tous genres.


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#32 15-11-2008 15:35:11

MARTGOL
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Re: Raytheon: une vraie mine

ragondin a écrit:

Please je cherche le fil pod ou pas pod
Merci de votre aide

http://fr.wikipedia.org/wiki/POD_(militaire)
Un pod est un conteneur rajouté sous un appareil, afin d'y placer différents dispositifs tels que des caméras ou des fumigènes.
Voir : ATLIS, PDLCT pour des exemples de pod de désignation de cibles.

http://nsa03.casimages.com/img/2008/11/15/081115033846224061.jpg


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#33 15-11-2008 15:46:24

ragondin
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Re: Raytheon: une vraie mine

tu as la source de la photo STP


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#34 15-11-2008 15:46:43

Nicole
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Site web

Re: Raytheon: une vraie mine

Je n'ai pas lu tout le fil : il y a une mine sur ces forums, il faut hiérarchiser, organiser la prise d'infos !

Sur ce sujet des PODS, je garde la mémoire de la présentation de Dave Von Kleist très convaincante, il me semble, dans "In plane site".

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#35 15-11-2008 15:52:06

ragondin
Membre de Soutien
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Re: Raytheon: une vraie mine

Soit, mais il faut se dire que ce jour là ce sont des sociétés du complexe militaro-industriel qui ont fait le coup d'Etat.
Qui peut techniquement envoyer un avion missile sur la tour? Boeing et Raytheon.
Tous les deux travaillent pour le bouclier anti-missile. (la plus grosse dépense du Pentagone)
l'ABM est l'objectif majeur technique de ce jour.
1 Norad en faillite c'est une conposante de l'abm
2 les contractants du Pentagone qui ont redonné une seconde vie à leur entreprises:Boeing et Raytheon et Lockheed Martin

Dernière modification par ragondin (17-11-2008 13:30:02)


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#36 15-11-2008 15:52:14

MARTGOL
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Re: Raytheon: une vraie mine

ragondin a écrit:

tu as la source de la photo STP

http://images.google.fr/imgres?imgurl=h … r:official big_smile


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#37 15-11-2008 15:55:08

ragondin
Membre de Soutien
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Re: Raytheon: une vraie mine

faut chercher les entreprises en faiblesse avant le 11 septembre et celles qui se sont fait de l'argent avec les contrats du Pentagone.


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#38 15-11-2008 16:01:41

MARTGOL
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Re: Raytheon: une vraie mine

Une liste !!! A creuser ;
http://www.usinenouvelle.com/web/autres-54-3.html

http://fr.wikipedia.org/wiki/Laboratoires_Sandia

Dernière modification par MARTGOL (15-11-2008 16:14:35)


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#39 15-11-2008 16:39:04

ragondin
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Re: Raytheon: une vraie mine

Balise de guidage et un POD.

C'est très simple, une balise c'est comme une lumière dans la nuit, pour te diriger, tu suis la lumière. A la place de l'onde lumineuse une balise émet une onde radio et à la place de l'oeil on met une antenne radio. Le système radio ' voit' ou se trouve  la source d'émission et peut ainsi guider l'avion , le missile etc... Alors un petit détail, un oeil et constitué de milliers de petits capteurs qui permettent de distinguer précisément l'endroit où se trouve la lumière. Une antenne, prenons une antenne de télévision par exemple, va au contraire trouver une source d'émission dans un champ de vue large mais sans donner trop de précision sur l'endroit de la source. Alors pour corriger cet effet de champ de vue trop large de l'antenne et retrouver une précision comparable à celle de l'oeil, on utilise plusieurs types de  dispositifs complémentaires  au niveau de la réception (en général on fait de l'interféromètrie et on met plusieurs antennes dans des dispositifs que l'on appelle 'à base courte' parce que les antennes sont montées sur une base, un support,  de petite dimension).

Un POD c'est un conteneur accroché sous un avion . On peut y mettre en fait ce qu'on veut ( en général de l'électronique ou des appareils photo pour les avions d'armes).


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#40 15-11-2008 20:56:54

MARTGOL
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Re: Raytheon: une vraie mine

Dernière modification par MARTGOL (08-01-2010 20:14:12)


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